VERSNELLINGSBAKKEN | Landrover Rangerover Discovery Freelander Defender RR-Sport |
Een deel van onze voorraad versnellingsbakken.
|
Algemeen |
De versnellingsbakken van Land-Rover staan er om bekend dat zij niet het beste onderdeel van de auto zijn. Natuurlijk, Land-Rover is een terreinauto en in het terrein worden de versnellingsbakken veelal schandalig misbruikt. In vergelijk met andere terreinauto’s slaan de Land-Rover bakken dan ook zeker geen slecht figuur, maar het komt toch maar zelden voor dat de versnellingsbak het volledige leven van de auto meegaat.
|
Voor de versnellingsbakken hebben wij een ruilsysteem opgezet. Het ruilsysteem bestaat eruit dat wij, een totaal gereviseerde versnellingsbak leveren. Het ruilsysteem houdt tevens in dat U een oude unit moet inleveren. De door U bestelde versnellingsbak dient evenwel van hetzelfde type te zijn als de oude unit die U inlevert. Slechts tegen meerprijs is het in sommige gevallen mogelijk een versnellingsbak van een afwijkend type te bestellen, bijvoorbeeld omdat U een andere eindoverbrenging wilt. Wij laten onze versnellingsbakken in Engeland reviseren bij een bedrijf dat geheel is gespecialiseerd in de revisie van Land-Rover versnellingsbakken. Dit Engelse bedrijf levert niet aan particulieren, maar uitsluitend aan de vakhandel en export-houses. Vele honderden versnellingsbakken worden per maand afgeleverd. Een betere garantie voor een topproduct, dat is gebouwd door absolute specialisten, bestaat niet. |
Tijdens de revisie wordt er in het geheel niet bezuinigd op de onderdelen. Bij de minste twijfel worden de onderdelen niet meer geschikt bevonden voor hergebruik en worden deze vervangen door uitsluitend originele onderdelen. Niet de goedkoopste manier van reviseren, maar wel de zekerste en wij geven dan ook zes maanden volledige garantie op de ruilbakken, een en ander uiteraard met inachtnemeing van onze garantievoorwaarden, die u elders op deze site kunt lezen. Indien de bak door ons wordt ingebouwd hebt u ook volledige garantie op het arbeidsloon. De bewezen kwaliteit van onze versnellingsbakken geeft ons evenwel de mogelijkheid om meer dan de normale garantie te verlenen. Zie hieronder voor nadere informatie m.b.t. de garantie.
|
|
Wij leveren vrijwel alle handbakken en tussenbakken. Automaten ook.
|
INFORMEER NAAR DE GUNSTIGE PRIJZEN !! |
Garantie op versnellingsbakken. |
In afwijking van onze algemene garantiebepalingen geven wij op al onze versnellingsbakken 6 maanden garantie zonder kilometer-beperking. Met onze versnellingsbakken (handbakken, automaten en tussenbakken) zijn wij zeker niet de goedkoopste in Nederland. Dat willen we niet en dat kunnen we niet. Kwaliteit en goedkoop gaan nu eenmaal niet samen. Dat wil overigens bepaald niet zeggen dat onze versnellingsbakken duur zijn !! We zijn er zeer trots op dat er in minder dan 2% van de door ons geleverde versnellingsbakken iets niet helemaal goed is. Wij doen dan ook absoluut niet moeilijk over garantie op onze versnellingsbakken. Indien de bak door ons is ingebouwd, valt het arbeidsloon voor de inbouw uiteraard ook onder de garantie. Voorwaarde voor garantie is wel dat U de betreffende auto dan bij ons in Nootdorp aanlevert en dat voor het overige is voldaan aan onze algemene garantievoorwaarden (geen snelheidswedstrijden, etc., zie elders op deze site) |
Het bestellen van een versnellingsbak |
Bij het bestellen van een hoofdbak of een tussenbak is het belangrijk dat U altijd opgeeft om welk type Land-Rover het gaat en met welke motor de Land-Rover is uitgerust. Is er in de auto in een later stadium een andere motor gebouwd, bijvoorbeeld een Tdi ter vervanging van een oude 2.5 ltr diesel, dan is de kans groot dat de auto nog de oude 50A hoofdbak heeft. In principe krijgt U altijd hetzelfde type bak terug als dat U als oude unit inlevert. Slechts tegen meerprijs kunt U de versnellingsbak “upgraden” naar een later type. In het geval van een later ingebouwde Tdi-motor kunt U de bak dan opwaarderen naar een 55A of een 56A hoofdbak. Voor de tussenbakken geldt hetzelfde. |
|
Identificatie van Uw versnellingsbak |
Series I, II, IIA en III hoofdbak met tussenbak |
Bij bestelling altijd opgeven om welk type Land-Rover het gaat, welke vernellingen zijn gesynchroniseerd en welke motor de auto heeft. De bakken voor de 4 en 6 cilinder zijn grotendeels gelijk, alleen het voorhuis is vanwege de verschillen in de motoren anders. S.v.p. duidelijk vermelden. Het baknummer is ingeslagen op de dikke rand tussen de hoofdbak en de tussenbak aan de bovenzijde. De 8 cilinder (Series III) heeft een totaal afwijkende bak, die sterk lijkt op de oude Range-Rover 4-bak. Het baknummer is ingeslagen aan de achterzijde van de tussenbak. Altijd het ingeslagen nummer vermelden. |
|
LT77 5-bakken (uitsluitend de hoofdbak) |
|
Baknummer beginnend met: | Behoort bij voertuig- en motortype: | Opmerkingen: |
50A… | Defender 4 cilinder B en D en vroeg type Td | Civiele uitvoering |
51A… | Defender militaire uitvoering met korte 1e versn. | Altijd vervangen door de 50A i.v.m. veel te korte 1e versnelling |
52A… | Range-Rover V8 long-stick 1983,84 en 85 | Versnellingshendel begint vòòr de pook Hoog/Laag |
53A… | Range-Rover V8 short-stick v.a. 1986 en Discovery V8 | Versnellingshendel begint achter de pook Hoog/Laag |
54A… | Range-Rover 4 cilinder 2.4 ltr en 2.5 ltr diesel | Uitsluitend voor de VM-motoren |
55A… | Discovery en Range-Rover 4 cilinder 200TDi | Suffix G en H |
56A… | Defender 4 cilinder Td, 200TDi | Suffix G en H (gelijk aan de 50A, maar met zwaardere lagers) |
57A… | Discovery V8 carb. | Kan zonder bezwaar worden vervangen door de 53A |
59A… | Range-Rover en Discovery V8 short-stick met oliekoeler aansluiting | |
60A… | Defender V8 long-stick | Kan zonder bezwaar worden vervangen door de 52A |
61A… | Defender V8 long-stick met oliekoeler aansluiting | |
63A… | Discovery MPi 2.0 ltr EFi |
LT85 5-bakken (uitsluitend de hoofdbak) zgn “Santana-bak” |
|
Baknummer beginnend met: | Behoort bij voertuig- en motortype: | Opmerkingen: |
20C… | Defender V8 Santana 5-bak | |
22C… | Defender V8 Santana 5-bak met in de lengterichting deelbaar huis | De 20C en de 22C zijn zonder probleem uitwisselbaar |
LT95 4-bakken (inclusief tussenbak met transmissierem) |
Baknummer beginnend met: | Behoort bij voertuig- en motortype: | Opmerkingen: |
881… | Land-Rover Series III V8 | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 12C. |
12C… | Land-Rover Series III V8 | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 881. |
13C… | Defender V8 met 4-bak | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, met geen enkele andere LT95 uitwisselbaar. |
355… | Range-Rover V8 1970-1983 | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 356 en de 359. |
356… | Range-Rover V8 1970-1983 | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 355 en de 359. |
359… | Range-Rover V8 1970-1983 | Tussenbak vormt een geheel met de hoofdbak, zonder probleem uitwisselbaar met de 355 en de 356. |
De eindoverbrenging van de LT95 bak wordt bepaald door de tandwielen van de hoge gearing in de tussenbak. De lage gearing is in alle gevallen gelijk. De hoge gearing komt voor in onderstaande 6 varianten. De tandwielen zijn als paar uitwisselbaar, zodat u de eindoverbrenging kunt wijzigen. | ||||||||||||
|
R380 5-bakken (uitsluitend de hoofdbak) |
|
Baknummer beginnend met: | Behoort bij voertuig- en motortype: | Opmerkingen: |
43A… | Defender 130 V8 Suffix J | R380 bak met korte prise-as en kort voorhuis, zeer zeldzame verschijning, uitsluitend op bestelling |
44A… | Defender 130 TDi Suffix J | R380 bak met korte prise-as en kort voorhuis, zeer zeldzame verschijning, uitsluitend op bestelling |
50A… | Defender 4 cilinder Suffix J | Civiele uitvoering |
51A… | Defender militaire uitvoering met korte 1e versn. | Altijd vervangen door de 50A i.v.m. veel te korte 1e versnelling |
52A… | Defender V8 zonder oliekoeler maar met olie-bypass | Gebruik hiervoor in de plaats de 61A |
53A… | Discovery en Range-Rover V8 met oliekoeler adaptor of bypass | Suffix J, geheel gelijk aan en te verwisselen met 59A Suffix J |
55A… | Discovery en Range-Rover met 300 TDi-motor met oliekoeler adaptor of bypass | Suffix J |
56A… | Defender met 300 TDi-motor met oliekoeler adaptor of bypass | Suffix J |
59A… | Discovery en Range-Rover V8 met oliekoeler adaptor of bypass | Suffix J, geheel gelijk aan en te verwisselen met 53A Suffix J |
60A… | Defender V8 met oliekoeler bypass | Gebruik hiervoor in de plaats de 61A |
61A… | DefenderV8 met oliekoeler adaptor | Indien deze 61A wordt gebruikt i.pl.v. een 52A of 60A, dan dient de adaptor verwisseld te worden met de bypass |
63A… | Discovery met 2.0 ltr MPi-motor | N.B. de 2.0 ltr 4 cilinder MPi wordt in Nederland niet geïmporteerd, deze bak houden wij niet op voorraad. |
64A… | New Range-Rover P38 met 4.0 of 4.6 ltr V8 | |
65A… | New Range-Rover P38 met BMW 2.5 ltr 6 cilinder diesel | |
67A… | Discovery Series II TD5 | Met oliekoeleraansluiting |
68A… | Defender TD5 | Met oliekoeleraansluiting |
69A… | Discovery Series II 4.0 ltr V8 | |
73A… | Discovery Series II TD5 | Met luchtkoeling |
74A… | Defender TD5 | Met luchtkoeling |
Identificatie van Uw tussenbak |
Tussenbak Freelander 1 (IRD) |
|
|
|
||||||
LT-230 tussenbak |
Bij LT230 bakken is het nummer ingeslagen aan de achterzijde, onder aan de tussenbak
|
||||
Vroege Defender tussenbakken hebben aan de achterzijde twee gaten met M8 schroefdraad voor de montage van de hoog/laag overbrenging.
|
||||
Foto’s onder en boven: LT230 voor Defender | ||||
Latere Defender tussenbakken hebben deze gaten niet. Wij houden slechts één type op voorraad, zodat U soms twee gaten moet boren en tappen en soms twee gaten niet gebruikt.
|
||||
|
Borg-Warner tussenbak |
Bij Borg Warner bakken is het nummer ingeslagen op een identificatieplaatje |
De Borg-Warner tussenbak voor de Range-Rover Classic en de Discovery beschikt over kettingaandrijving en een ingebouwde visco-koppeling. De Borg-Warner is gemakkelijk te herkennen aan het ontbreken van een “lock”-stand op het pookje H/L omdat de Borg-Warner het centrale differentieel automatisch in- en uitschakelt. Verder herkent U de Borg-Warner aan de koelribben op het bakhuis.
|
Toepassingen versnellingsbakken |
Overzicht Freelander hoofdbakken |
Voor de Freelander houden we alle drie de soorten 5-bakken op voorraad |
5-bak voor 1.8 ltr benzine | |
5-bak voor 2.0 ltr TdCie (Rover Diesel) | |
5-bak voor 2.0 ltr Td4 (BMW Diesel) |
Overzicht Series I, II, IIA en III hoofdbak met tussenbak |
Omschrijving | Ingeslagen baknummer | Suffix letter | Type | Aantal versnellingen | Synchro | Jaar | Incl. tussenbak |
Series I, 4 cilinder 1,6 ltr B | 860001-16131687 | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 48-51 | Ja | |
Series I, 4 cilinder 1,6 ltr B | 26100001-e.v. | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 52-53 | Ja | |
Series I, 4 cilinder 2,0 ltr B | 47100001-e.v. | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 54-55 | Ja | |
Series I, 4 cilinder 2,0 ltr B | 170615621-e.v. | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 55-58 | Ja | |
Series II, 4 cilinder 2,0 ltr B en D | 23800001-e.v. | A-B | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 58-61 | Ja |
Series II, 4 cilinder 2,0 ltr B en D | 25100001-e.v. | A-B | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 58-61 | Ja |
Series II, 4 cilinder 2,0 ltr B en D | 25200001.e.v. | A-B | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 58-61 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 23800001-e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25100001-e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25200001.e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25400001-e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 27600001-e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90100001-e.v. | C-G | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 62-70 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 23800001-e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25100001-e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25200001.e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 25400001-e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 27600001-e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90100001-e.v. | H-e.v. | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 6 cilinder 2,6 ltr B | 90100001-e.v. | E | LT76 | 4-bak | 3 en 4 | 67-70 | Ja |
Series IIA, 6 cilinder 2,6 ltr B | 90100001-e.v. | F | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series IIA, 6 cilinder 2,6 ltr B | 94100001-e.v. | A | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-71 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90100001-e.v. | A | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 71-77 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | A | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 71-77 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | A | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 71-77 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90100001-e.v. | B-C | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 77-80 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | B-C | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 77-80 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | B-C | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 77-80 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90100001-e.v. | D | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 80-85 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | D | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 80-85 | Ja |
Series III, 4 cilinder 2,3 ltr B en D | 90200001-e.v. | D | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 80-85 | Ja |
Series III, 6 cilinder 2,6 ltr B | 94100001-e.v. | A | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 71-77 | Ja |
Series III, 6 cilinder 2,6 ltr B | 94100001-e.v. | B-C | LT76 | 4-bak | 1 t/m 4 | 77-78 | Ja |
Series III, 8 cilinder 3,5 ltr B | 88100001-e.v. | A | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 78-83 | Ja |
Series III, 8 cilinder 3,5 ltr B | 12C00001-e.v. | A | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 84-85 | Ja |
Overzicht Defender 5-bakken |
Omschrijving | Ingeslagen baknummer | Suffix letter | Type | Aantal versnellingen | Synchro | Jaar | Incl. tussenbak | |||
|
50A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 83-87 | nee | |||
|
50A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 84-87 | nee | |||
|
50A00001 | F | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 87-90 | nee | |||
|
50A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90 e.v. | nee | |||
|
50A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90 e.v. | nee | |||
|
56A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90-94 | nee | |||
|
56A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95-98 | nee | |||
|
68A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
74A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
13C00001 | A | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 83-85 | ja | |||
|
20C00001 | A | LT85 | 5-bak | 1 t/m 5 | 85-87 | nee | |||
|
22C00001 | A | LT85 | 5-bak | 1 t/m 5 | 87-89 | nee | |||
|
60A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
60A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee | |||
|
61A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
61A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee | |||
|
50A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 83-87 | nee | |||
|
50A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 84-87 | nee | |||
|
50A00001 | F | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 87-90 | nee | |||
|
50A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90 e.v. | nee | |||
|
50A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90 e.v. | nee | |||
|
56A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 90-94 | nee | |||
|
56A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee | |||
|
68A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
74A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
13C00001 | A | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 83-85 | ja | |||
|
20C00001 | A | LT85 | 5-bak | 1 t/m 5 | 85-87 | nee | |||
|
22C00001 | A | LT85 | 5-bak | 1 t/m 5 | 87-89 | nee | |||
|
60A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
60A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee | |||
|
61A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
61A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee |
Overzicht Discovery 5-bakken |
Omschrijving | Ingeslagen baknummer | Suffix letter | Type | Aantal versnellingen | Synchro | Jaar | Incl. tussenbak | |||
|
55A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
55A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95-99 | nee | |||
|
67A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
73A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee | |||
|
62A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
63A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 92-94 | nee | |||
|
63A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 e.v. | nee | |||
|
53A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
57A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
53A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 92-94 | nee | |||
|
59A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 92-94 | nee | |||
|
59A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 92-94 | nee | |||
|
59A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95-99 | nee | |||
|
69A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 99 e.v. | nee |
Alle hiervoor vermelde Discovery versnellingsbakken zijn gewoonlijk uit voorraad leverbaar, met uitzondering van de MPi-bakken.
|
Automatische versnellingsbakken voor de Discovery Series I en II leveren wij uitsluitend op bestelling. Gezien de grote verscheidenheid aan uitvoeringen en besturingssystemen hebben wij voor de automaten geen ruilsysteem, maar geven wij er de voorkeur aan Uw eigen bak te reviseren. De levertijd bij revisie van Uw eigen automaat zal dan ca. 5 werkdagen bedragen. De specifieke tussenbakken met ketting-aandrijving voor de automaat houden we overigens wel op voorraad.
|
Overzicht Range-Rover Classic hoofdbakken |
Omschrijving | Ingeslagen baknummer | Suffix letter | Type | Aantal versnellingen | Synchro | Jaar | Incl. tussenbak | |||
|
54A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 86-87 | nee | |||
|
54A00001 | F | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 88 | nee | |||
|
54A00001 | G-H | TT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
55A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 92-94 | nee | |||
|
55A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95-99 | nee | |||
|
35100001 | A-F | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-83 | ja | |||
|
35500001 | A-F | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-83 | ja | |||
|
35900001 | A-F | LT95 | 4-bak | 1 t/m 4 | 70-83 | ja | |||
|
52A00001 | D | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 83-85 | nee | |||
|
53A00001 | D-E | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 86-87 | nee | |||
|
53A00001 | F | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 88 | nee | |||
|
53A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
59A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-92 | nee | |||
|
53A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
59A00001 | G-H | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 89-94 | nee | |||
|
53A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 96 | nee | |||
|
59A00001 | J | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 95 96 | nee | |||
|
60A00001 | J | LT77 | 5-bak | 1 t/m 5 | 83-85 | nee |
Overzicht Range-Rover Series II P38 hoofdbakken |
Omschrijving | Ingeslagen baknummer | Suffix letter | Type | Aantal versnellingen | Synchro | Jaar | Incl. tussenbak | ||
|
65A00001 | J-K | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 94-01 | nee | ||
|
64A00001 | J-K | R380 | 5-bak | 1 t/m 5 | 94-01 | nee |
Alle hiervoor vermelde Range-Rover Classic en New Range-Rover (Series II Range-Rover) versnellingsbakken zijn gewoonlijk uit voorraad leverbaar.
|
Automatische versnellingsbakken voor de Classic en de Series II Range-Rover leveren wij uitsluitend op bestelling. Gezien de grote verscheidenheid aan uitvoeringen en besturingssystemen hebben wij voor de automaten geen ruilsysteem, maar geven wij er de voorkeur aan Uw eigen bak te reviseren. De levertijd bij revisie van Uw eigen automaat zal dan ca. 5 werkdagen bedragen. De specifieke tussenbakken met ketting-aandrijving voor de automaat houden we overigens wel op voorraad.
|
|
bel voor nadere informatie : 070-3502155 |
Toepassingen tussenbakken |
Overzicht Defender tussenbakken |
Motortype
|
Type tussenbak
|
Ingeslagen baknummer
|
Overbrengingsverhouding
|
4 cilinder |
LT230
|
10D00001
|
1.667:1
|
4 cilinder |
LT230
|
12D00001
|
1.667:1
|
4 cilinder
|
LT230
|
13D00001
|
1.667:1
|
4 cilinder
|
LT230
|
20D00001
|
1.667:1
|
4 cilinder
|
LT230
|
22D00001
|
1.410:1
|
4 cilinder
|
LT230
|
25D00001
|
1.222:1
|
4 cilinder Puma v.a. 2007 |
LT230
|
80D00001
|
1.211:1
|
4 cilinder Puma v.a. 2007 |
LT230
|
81D00001
|
1.211:1
|
5 cilinder
|
LT230
|
43D00001
|
1.410:1
|
8 cilinder
|
LT230
|
29D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder
|
LT230
|
32D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder
|
LT230
|
38D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder
|
LT230
|
45D00001
|
1.222:1
|
Overzicht Discovery tussenbakken |
Motortype
|
Type tussenbak
|
Ingeslagen baknummer
|
Overbrengingsverhouding
|
4 cilinder diesel Serie I
|
LT230
|
28D00001
|
1.222:1
|
4 cilinder diesel Serie I |
LT230
|
36D00001
|
1.211:1
|
5 cilinder diesel Serie II*
|
LT230
|
41D00001
|
1.222:1
|
5 cilinder diesel Serie II*
|
LT230
|
42D00001
|
1.222:1
|
5 cilinder diesel Serie II
|
LT230
|
45D00001
|
1.222:1
|
5 cilinder diesel Serie II |
LT230
|
61D00001
|
1.211:1
|
5 cilinder diesel Serie II
|
LT230
|
62D00001
|
1.211:1
|
5 cilinder diesel Serie II
|
LT230
|
69D00001
|
1.211:1
|
5 cilinder diesel Serie II |
LT230
|
70D00001
|
1.211:1
|
8 cilinder benzine Serie I
|
LT230
|
28D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder benzine Serie II*
|
LT230
|
41D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder benzine Serie II*
|
LT230
|
42D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder benzine Serie II
|
LT230
|
45D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder benzine Serie II
|
LT230
|
61D00001
|
1.211:1
|
8 cilinder benzine Serie II
|
LT230
|
62D00001
|
1.211:1
|
8 cilinder benzine Serie II
|
LT230
|
69D00001
|
1.211:1
|
8 cilinder benzine Serie II
|
LT230
|
70D00001
|
1.211:1
|
|
|
Let op !! | Sommige Discovery’s hebben een Borg-Warner tussenbak met ketting aandrijving. Deze is uitwisselbaar met de Borg-Warner van de Range-Rover Classic (zie onder). Let goed op de ingeslagen nummers. |
Overzicht Range-Rover Classic tussenbakken |
Motortype
|
Type tussenbak
|
Ingeslagen baknummer
|
Overbrengingsverhouding
|
4 cilinder diesel VM
|
LT230
|
28D00001
|
1.222:1
|
4 cilinder diesel 200TDi/300TDi
|
LT230
|
28D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder automaat (3-bak) ’83-‘84
|
LT230
|
14D00001
|
1.003:1
|
8 cilinder automaat (3-bak) ‘85
|
LT230
|
26D00001
|
1.003:1
|
8 cilinder longstick handbak ’83-‘84
|
LT230
|
15D00001
|
1.192:1
|
8 cilinder longstick handbak ‘85
|
LT230
|
27D00001
|
1.192:1
|
8 cilinder handbak en automaat ’86-‘91
|
LT230
|
28D00001
|
1.222:1
|
8 cilinder handbak en automaat 92 e.v.
|
Borg-Warner
|
005-0000001 op typeplaatje
|
1.222:1
|
|
|
|
Overzicht Range-Rover II P38 tussenbakken |
Motortype
|
Type tussenbak
|
Ingeslagen baknummer
|
6 cilinder BMW 2.5 diesel met handgeschakelde 5-bak
|
Borg Warner Type 44-62-001
|
001-000001 e.v. op type-plaatje
|
6 cilinder BMW 2.5 diesel met 4-traps automaat
|
Borg Warner Type 44-62-003
|
003-000001 e.v. op type-plaatje
|
8 cilinder Rover benzine met handgeschakelde 5-bak
|
Borg Warner Type 44-62-001
|
001-000001 e.v. op type-plaatje
|
8 cilinder Rover benzine met 4-traps automaat
|
Borg Warner Type 44-62-003
|
003-000001 e.v. op type-plaatje
|
|